De Rank Franeker

De Protestantse Gemeente Franeker heeft de audio-voorzieningen in De Rank laten aanpassen en vernieuwen. Door een andere indeling van de zaal, veroudering van het vorige systeem en gebrek aan bedieningsgemak voldeed de oude installatie niet meer.

Kolomzuilspeakers

Wij stemmen onze audiovisuele oplossingen af op het karakter en de akoestiek van het kerkgebouw. We benadrukken de positieve aspecten van de akoestiek en neutraliseren de minder goede kanten. Zo kunnen kolomzuilspeakers de reflecties en volumeverschillen neutraliseren en de spraakverstaanbaarheid versterken. Bovendien is het bereik van kolomzuilspeakers groot. In De Rank zijn om deze redenen twee JBL CBT50LA1 kolomzuilspeakers gemonteerd.

Kwaliteitsverbetering

Het toepassen van de juiste microfoon in specifieke situaties dient goed afgestemd te worden. Het spreekgestoelte is daarom voorzien van een Shure CVG18-B/C condensator zwanenhals microfoon. Voor de spreker die zich vrij door de ruimte beweegt is een Shure bodypack met bijpassende headset beschikbaar. Het algehele geluid in de ruimte wordt opgevangen door een Shure CVO-W/C - hangende condensator overhead microfoon.

Om het gebruiksgemak te optimaliseren is JBL analoge mixer geplaatst met een eenvoudigere werking. Daarbij zijn direct alle bestaande aansluitingen vernieuwd. De audiofragmenten kunnen weergegeven worden met de Apart PC1000R speler. De speler is geschikt voor het afspelen van cd, usb en sd.

De Rank

De Rank wordt gebruikt als verenigings- en ontmoetingscentrum voor de Protestantse Gemeente Franeker. In de eerste plaats voor kerkelijke aangelegenheden zoals vergaderingen, bijeenkomsten en catechisatie, maar de zalen van de Rank kunnen ook door derden worden gehuurd. Zo wordt de grote zaal gebruikt als koorrepetitieruimte.

Audiovisuele installatie voor uw kerk?
Of het nu gaat om livestreaming, geluidstechniek, beeldvoorzieningen of een complete audiovisuele installatie, Kerk AV gaat met u op zoek naar een maatwerkoplossing die past bij uw budget en gebruikerswensen. Wanneer u meer wilt weten over onze oplossingen dan kunt u onze informatie pagina Kerk AV bekijken. Natuurlijk kunt u ook direct een gratis offerte aanvragen. Wij nemen binnen een werkdag contact met u op.

Wij helpen u gratis en vrijblijvend bij het uitdenken van de ideale audiovisuele installatie voor uw kerk.

Heeft u interesse? Bel ons op telefoonnummer 0515-434027 of vul het contactformulier in:

Kerk AV maakt onderdeel uit van Installatiebedrijf PRO AV. Een bedrijf met meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van geluid- en beeldtechnieken.

Klik hier voor meer referenties van Kerk AV.