Vredeskerk Den Helder

Voor de Vredeskerk zocht De Protestantse Gemeente Den Helder mogelijkheden om de kerkleden thuis te kunnen bereiken met KerkTV. Het nieuwe camerasysteem moet ingezet kunnen worden voor zowel ondersteuning van de beelden in de kerk als voor de livestream. Kerk AV, onderdeel van PRO AV, heeft de wensen van PG Den Helder uitgewerkt en geïnstalleerd.

Centrale camera installatie
In de Vredeskerk zijn drie PTZ-camera’s gemonteerd. Er kan eenvoudig geschakeld worden tussen bijvoorbeeld de organist, de voorganger of het koor. Met de centrale camera installatie kunnen de camera’s bediend worden. De camera’s hebben een uitstekende zoomfunctie voor details weergaves. Door voorgeprogrammeerde presets zijn de juiste beelden snel beschikbaar en is de bediening eenvoudig. De video-mixer en video-switcher maken het mogelijk om de juiste beelden naar de livestream te sturen en andere beelden naar de twee beamers in de kerk te sturen. De uitzendingen kunnen via het eigen Youtube  kanaal en via Kerkomroep teruggekeken worden.

Maatwerk regie meubel
Om de apparatuur netjes in te bouwen en effectieve bediening mogelijk te maken is een regie meubel op maat gemaakt. De camera controller, videomixer en andere apparatuur zijn overzichtelijk ingebouwd. Bovendien kan het meubel afgesloten worden waardoor de installatie buiten de diensten veilig opgeborgen is.

Vredeskerk Den Helder
In 1971 is de Vredeskerk in Den Helder in gebruik genomen. Door een praktische vorm van samenwerken tussen de R.K. kerk, de Gereformeerde kerk en de Nederlands Hervormde kerk is het oecumenisch kerkcentrum gebouwd.​​