Livestream Zionskerk Uithuizen

De Protestantse Gemeente Uithuizen zocht voor de Zionskerk in Uithuizen, Groningen een installatie voor het videostreamen van de kerkdiensten (KerkTV). Tijdens de Kerkendag van Kerk AV werden de wensen voorgelegd en lieten enkele leden zich informeren over de mogelijkheden. Het nieuwe camerasysteem moet een vaste installatie in de kerk zijn, makkelijk te bedienen en ingezet kunnen worden voor zowel ondersteuning van de beelden in de kerk als voor de livestream via kerkomroep. Een delegatie van PG Uithuizen is bij een Kerkgemeente in de regio op bezoek gegaan om een soortgelijke livestream installatie van Kerk AV in werking te zien en te informeren naar de ervaringen.

Camera installatie met gebruiksgemak
In de Zionskerk zijn twee PTZ-camera’s gemonteerd. Er kan eenvoudig geschakeld worden tussen bijvoorbeeld de organist, de voorganger of het koor. Met het touchscreen kunnen de camera’s bediend worden. De camera’s hebben een uitstekende zoomfunctie voor details weergaves. Door voorgeprogrammeerde presets zijn de juiste beelden snel beschikbaar en is de bediening met de Tablet eenvoudig. Wanneer op de Tablet één van de presets gekozen wordt, zal allereerst de camera dit voor ingestelde beeld opzoeken, waarna de mixer automatisch overschakelt naar dit beeld. Met één druk op de knop kan dus één van de  diverse voorgekozen beelden geselecteerd worden voor de livestream (of opname).
Op het preview scherm kan bekeken worden of de camera het gewenste beeld weergeeft. Naast de camerabeelden kan een Powerpoint, liedtekst of andere content van de laptop gestreamd worden en via de beamers op de projectieschermen weergegeven worden. De uitzendingen kunnen via Kerkomroep live bekeken worden of op een later tijdstip  teruggekeken worden.

Zionskerk Uithuizen
De Protestantse Gemeente Uithuizen is een pluriforme gemeente qua samenstelling. De Gemeente maakt gebruik van de Zionskerk en de Jacobikerk. De Zionskerk heeft haar huidige vorm heeft gekregen door een vergroting uit 1905 van een in 1866 gebouwde zaalkerk. In 2005 heeft de Zionskerk haar huidige naam gekregen.​​

Audiovisuele installatie voor uw kerk?
Of het nu gaat om livestreaming, geluidstechniek, beeldvoorzieningen of een complete audiovisuele installatie, Kerk AV gaat met u op zoek naar een maatwerkoplossing die past bij uw budget en gebruikerswensen. Wanneer u meer wilt weten over onze oplossingen dan kunt u onze informatie pagina Kerk AV bekijken. Natuurlijk kunt u ook direct een gratis offerte aanvragen. Wij nemen binnen een werkdag contact met u op.

Wij helpen u gratis en vrijblijvend bij het uitdenken van de ideale audiovisuele installatie voor uw kerk.

Heeft u interesse? Bel ons op telefoonnummer 0515-434027 of vul het contactformulier in:

Kerk AV maakt onderdeel uit van Installatiebedrijf PRO AV. Een bedrijf met meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van geluid- en beeldtechnieken.

Klik hier voor meer referenties van Kerk AV.